Panel dostępności

Leszczyna 132, 32-733 Trzciana
tel:/fax: 14 613 60 36

Psycholog szkolny

 

Psycholog szkolny - mgr Stanisława Frączek

GODZINY PRACY PSYCHOLOGA SZKOLNEGO
Poniedziałek- 11:00- 14:00
Środa- 14:30-16:30
Czwartek -13:45- 15:45
Piątek- 7:00-9:00


ROLA I ZADANIA PSYCHOLOGA SZKOLNEGO
Psycholog szkolny to odpowiedzialny i wymagający zawód, praca ta wymaga wiedzy z różnych obszarów życia społecznego, umiejętności i odwagi w podejmowaniu działań, łatwości w nawiązywaniu kontaktów, sztuki retoryki i negocjacji.

Psycholog współpracuje i wspiera:
Uczniowie
Psycholog nie ocenia, rozmawia z uczniem o problemie, pomaga mu znaleźć rozwiązanie sytuacji, z którą się zgłosił, uczeń musi mieć pewność, że może porozmawiać, kiedy czują taką potrzebę, kiedy ma trudności w szkole z nauką lub w kontaktach z rówieśnikami lub rodzicami, także wtedy, gdy nie czuje się bezpiecznie, kiedy sytuacja w domu lub szkole utrudnia mu funkcjonowanie.
Nauczyciele
Psycholog szkolny pomaga nauczycielom zrozumieć sytuację ucznia, jest mediatorem pomiędzy uczniem i nauczycielem, wspomaga nauczyciela w nowych formach pracy, mających swoje źródło w psychologii, konsultuje trudności uczniów i wypracowuje odpowiednie rozwiązania dla danej sytuacji.
Rodzice
Psycholog wspiera i nakreśla funkcje wychowawcze, pomaga w zrozumieniu świata dziecka i nastolatka, kiedy rodzic nie radzi sobie z dzieckiem w domu lub zauważa negatywne przejawy jego zachowania może zwrócić się o pomoc, także kiedy chce lepiej zrozumieć swoje dziecko.
Głównym zadaniem psychologa szkolnego jest praca: diagnostyczna, terapeutyczna, psychoedukacja, wychowawcza, profilaktyczna, interwencyjna, mediacyjna i organizacyjna.
Czym ponadto, zajmuje się psycholog szkolny?
• diagnozą możliwości ucznia;
• analizą przyczyn niepowodzeń szkolnych oraz negatywnego zachowania ucznia;
• działaniami profilaktycznymi w celu zapobiegania pojawianiu się problemów;
• doradztwem w zakresie wyboru kierunku dalszego kształcenia i zawodu;
• współpracą z rodzicami w zakresie zagadnień wychowawczych (wskazówki związane z zagadnieniami wychowawczymi, wskazanie odpowiedniej literatury, instytucji pomocowych itp.);
• współpracą z nauczycielami i wychowawcami klas (zajęcia integracyjne, pomoc w rozwiązywaniu konfliktów klasowych);
• współpracą z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną, Ośrodkiem Pomocy Społecznej,
• organizowaniem warsztatów mających na celu m. in. rozwój umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.