Panel dostępności

Leszczyna 132, 32-733 Trzciana
tel:/fax: 14 613 60 36

Komunikat - kształcenie na odległość przedłużone

819
27-04-2020

W związku z kolejnym przedłużeniem zamknięcia szkół do 24 maja 2020 r. , od poniedziałku 27.04. 2020 r.  nauka kontynuowana będzie na dotychczasowych  zasadach i wg ustalonego planu zajęć na czas nauczania zdalnego.

W imieniu dyrekcji wszystkich wychowawców i nauczycieli uczących dziękujemy Państwu i Wam drodzy uczniowie za dotychczasową współpracę, wsparcie, pomysłowość i  życzliwość. Doceniamy Wasze zaangażowanie, rozumiemy trudności  i problemy na jakie napotykacie i jesteśmy pełni uznania dla poświęcenia i wysiłku wkładanego w naszą codzienną wspólną pracę. Jestem przekonana, że nadal wspólnie uda nam się przetrwać w dobrej atmosferze, zdrowiu i z dobrym efektem ten trudny czas. Z perspektywy już miesiąca nauki zdalnej oraz Państwa i uczniów spostrzeżeń, pozwolę sobie na przedstawienie kilku propozycji, które mogą usprawnić tą naukę i zminimalizować trudności.

Drodzy uczniowie,

Wiem, że chcielibyście już pewnie wrócić do szkoły, spotkać się z kolegami, pouczyć się w standardowych warunkach.  Nam, nauczycielom również brakuje rozmowy i lekcji z Wami. Niemniej jednak musimy w dalszym ciągu realizować naukę zdalną.  Przede wszystkim dziękuję Wam za zaangażowanie podczas lekcji online, systematyczne odsyłanie prac, chęć wzbogacania wiedzy i doskonalenia umiejętności.

Wskazówki:

- Zaglądaj do edziennika lub na skrzynkę mailową codziennie, ale TYLKO do godz 15:00. Rano zakres materiału jest już podany więc zaznacz sobie zadania w podręczniku i ćwiczeniach albo przepisz je na kartkę. Wówczas nie będziesz musiał co chwilę zaglądać do edziennika. Nawet jeśli jakaś informacja pojawi się w godzinach popołudniowych (np. odesłane zadanie z komentarzem od nauczyciela) to przecież nie musisz jej odczytać natychmiastowo. Zrobisz to następnego dnia rano. 

- Staraj się pracować systematycznie, ale pamiętaj, że czas na odesłanie zadania wynosi 1 tydzień (zasada ta dotyczy każdego przedmiotu) więc nie ma potrzeby stresowania się, że nie zdążysz wykonać materiału albo go odesłać. 

- Jeśli masz trudności w zrobieniu zadania, zrozumieniu tematu albo jakieś trudności techniczne, pamiętaj, że nauczyciele chętnie Ci pomogą. Napisz informację o napotkanych problemach, wątpliwościach wysyłając informację przez edziennik, maila albo zapytaj podczas lekcji online.

- Staraj się brać udział w lekcjach online. Z pewnością z większą łatwością przyswoisz materiał i zrozumiesz zagadnienia lekcyjne. Ale pamiętaj, że zdajemy sobie sprawę z trudności technicznych jakie się zdarzają, głównie chwilowy brak zasięgu  więc dołącz do lekcji nawet w trakcie jej trwania. Jeśli jednak problem obejmie całe spotkanie lekcyjne, pamiętaj, że treść lekcji online znajdziesz również w edzienniku więc  nie martw się, że nie będziesz na bieżąco.

 

Szanowni Rodzice,

Pragnę zapewnić, że zdajemy sobie sprawę, że obecna forma kształcenia w dużej mierze wymaga od Was większego zaangażowania, nadzoru nad dzieckiem, pomocy dziecku, odsyłaniu jego prac. Dziękujemy Wam za wspieranie dzieci każdego dnia i systematyczny kontakt  z nauczycielami. Wiemy jak trudno pogodzić pracę zawodową, obowiązki domowe z potrzebą poświęcenia większej ilości czasu dzieciom. Rozumiemy Waszą sytuację, ponieważ sami również borykamy się z tymi samymi problemami jako nauczyciele-rodzice. Niemniej jednak solidaryzując się z Państwem mamy również obowiązki, które narzuca na nas Ministerstwo Edukacji. W rezultacie o kompromis w tej trudnej sytuacji za pewne nie jest łatwo, ale dla dobra uczniów musimy podjąć ten wysiłek.

Wskazówki:

- Przede wszystkim rola rodzica powinna się sprowadzać do pomocy w zorganizowaniu nauki:

1. Przygotowanie stałego miejsce do pracy, gdzie bez problemu dziecko będzie mogło rozłożyć przybory do nauki, książki i zeszyty.

2. Zapewnienie uczniowi ciszę i spokój, aby mógł w skupieniu wypełniać powierzone mu zadania. Dlatego apelujemy o wyłączenie urządzeń, które mogą przeszkadzać dzieciom w nauczaniu – telewizor, radio itp.).

3. Udzielenie pomocy we właściwym zaplanowaniu i zorganizowaniu dnia, uczeń może nie być w stanie sam poradzić sobie z organizacją czasu; plan pracy powinien być oparty planie lekcji z danego dnia.

4. Pomaganie dziecku, ale nie wyręczanie go w wykonywaniu zadania. W przypadku niejasności rodzic lub uczeń powinien zwrócić się o pomoc do nauczyciela danego przedmiotu (poprzez wiadomość email lub w edzienniku). 

5. Robienie 5 – 10 minutowych przerw (przewietrzyć pokój, wykonać kilka ćwiczeń itp.).

 

- Państwa sugestie i spostrzeżenia są dla nas bardzo cenne więc proszę zgłaszać uwagi do wychowawców lub Dyrektora. Zawsze warto przedyskutować inny punkt widzenia, gdyż może on się okazać dobrą strategią, ulepszającą nową formułę pracy. Naturalnie nie wszystkie pomysły są realne do zrealizowania pod względem prawnym czy organizacyjnym, ale zawsze warto podjąć rozmowę.

 

- Ważne, aby czuwać nad tym, by czasu spędzonego przy komputerze niepotrzebnie nie przedłużać. 

 

Praktycznie uczniowie (poza lekcjami online: klasy IV-VIII w wymiarze dwóch/trzech lekcji dziennie) powinni tylko rano włączyć edziennik i sprawdzić jaki zakres materiału jest przewidziany do realizacji danego dnia. Uczeń powinien zaznaczyć sobie te treści w podręczniku, zeszycie ćwiczeń. Nie ma absolutnie żadnej potrzeby, żeby uczeń co chwilę sprawdzał skrzynkę pocztową czy edziennik. Wystarczy, że zrobi to raz dziennie. Nawet jeśli zostanie przesłana informacja w godzinach popołudniowych to będzie to wyłącznie informacja, w szczególności odesłane zadanie z komentarzem od nauczyciela. Nie są to treści zadań do wykonania na następny dzień. Nauczyciele do godzin południowych prowadzą zajęcia online więc sprawdzają zadania domowe dopiero po zajęciach. Trudności techniczne, obciążenia czasowe związane z większą ilością pracy również dotyczą nas, nauczycieli. Zatem, aby na bieżąco przesyłać uczniom informację zwrotną nauczyciele wysyłają uczniom komentarz do zadań również w godzinach popołudniowych. Uczeń jednak może odczytać wszystkie te informacje rano, raz dziennie.

 

- Jak zmotywować dziecko do systematycznej nauki?

1. Podkreślać znaczenie nauki w życiu każdego człowieka i systematyczność, która przynosi rezultaty w postaci braku zaległości.

2. Doceniać pracę i samodzielność dziecka, dostrzegać jego osiągnięcia.

3. Stosować pozytywne wzmocnienia i pochwały – konkretne, wskazujące na działanie.

4. Nie krytykować; w razie potrzeby służyć pomocą, ale nie wyręczać.

5. Rozmawiać jak najwięcej z dziećmi, by pomóc im w zrozumieniu trudnej sytuacji                          i udzielić odpowiedzi na niepokojące pytania.

 

 

 

Jak zadbać o bezpieczeństwo w sieci?

1. Należy nauczyć dziecko weryfikować informacje, tłumacząc że nie każda znaleziona w Internecie informacja jest wiarygodna i warta zapamiętania.

2. Uświadomić dzieciom, że utrzymywanie kontaktu lub umawianie się z osobą poznaną w wirtualnym świecie, wiąże się z dużym niebezpieczeństwem: nie musi ona być tym, za kogo się podaje.

3. Zachęcać dziecko do rozmowy na temat jego doświadczeń w sieci.

4. Poruszyć z dzieckiem kwestię ochrony własnej prywatności i uczulić młodych ludzi, aby nie podawali w sieci bez zastanowienia takich danych jak imię, nazwisko, adres czy numer telefonu.

5. Czuwać nad tym, aby dziecko:

korzystało z oprogramowania antywirusowego; otwierało wiadomości tylko od znajomych; unikało klikania w nieznane linki i załączniki w wiadomościach email; chroniło swoje konta na serwisach społecznościowych; stosowało trudne do odgadnięcia hasła, które są kombinacją cyfr i liczb.

 

 

Kształcenie na odległość zostało przedłużone do 24 maja. Zatem, kolejny miesiąc pracy przed nami w formie nauki zdalnej.  Przypominamy najważniejsze reguły pracy w naszej szkole w ramach tej nauki zgodnie z "Procedurami kształcenia na odległość w PSP w Leszczynie".  Dla nas wszystkich, nauczycieli, rodziców i uczniów ta nowa formuła jest nowością i wszyscy uczymy się realizować kształcenie w nowej rzeczywistości. 

Przypomnienie ogólnych zasad kształcenia na odległość:

 

1. Podczas pracy zdalnej wszyscy nauczyciele przekazują treść zajęć do godz. 9:00 w dniu, w którym planowane są zajęcia. Informacja wpisywana jest w dzienniku elektronicznym. W sytuacjach wyjątkowych, wystąpienia problemów technicznych informacja może się pokazać w godzinach późniejszych. W związku z możliwością wystąpienia problemów, prosimy rodziców oraz uczniów o wyrozumiałość.

2. Nauka ma formę różnorodną: lekcji online, przekazywanego zakresu materiału, notatki, linków do edukacyjnych programów i treści.

3. Konsultacje uczniów oraz rodziców prowadzone są poprzez edziennik, mailowo , poprzez komunikatory społecznościowe oraz  telefonicznie.

4. Nauczyciele klas IV-VIII prowadzą lekcje online na skype (klasy IV-VI) oraz webex (klasy VII-VIII) zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Dyrektora szkoły. 

5. Formą sprawdzenia wiedzy i umiejętności uczniów w ramach zdalnej nauki mogą być testy lub sprawdziany on-line  oraz wykonane przez uczniów prace o różnorodnym charakterze, za które nauczyciel może wstawić ocenę biorąc pod uwagę rzetelność, terminowość, kreatywność, samodzielność i zaangażowanie ucznia. Ocena ma przede wszystkim charakter motywujący i w większości stanowi komentarz do wykonanej pracy. Nauczyciele odsyłają komentarz poprzez wpis do edziennika lub mailowo.

6. Uczniowie mają możliwość poprawy oceny zgodnie ze Statutem szkoły w terminie 14 dni od daty wpisania oceny do edziennika. Termin oraz forma zaliczenia uzgadniana jest indywidualnie z nauczycielem i musi być dostosowana do możliwości technicznych.

7. Nauczyciel ocenia zachowanie ucznia biorąc pod uwagę: zaangażowanie w wypełnianie obowiązków lekcyjnych, terminowe przesyłanie zadanych prac, samodzielną i systematyczną pracę, bezpieczne i kulturalne korzystanie z narzędzi internetowych.

8. Uczeń ma tydzień na wykonanie i odesłanie zadania. Nauczyciel jest zobowiązany do zaznaczenia, które zadania należy odesłać. Mimo, że odsyłanie prac bywa uciążliwe i czasochłonne jest jednak najważniejszym elementem monitorowania postępów ucznia. Nauczyciel wskazując uczniowi co zrobił świetnie, a nad czym należy jeszcze popracować i na co zwrócić uwagę przekazuje uczniowi ważną informację na temat jego umiejętności.

Z wyrazami szacunku,

Dyrektor szkoły

Agnieszka Adamus

0.0
Ostatnia modyfikacja: poniedziaek 27 kwietnia 2020 14:53
Powiązane artykuły: GMINNE OBCHODY ROCZNICY ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI PRZEZ POLSKĘ 2024 Akademia z okazji 11 listopada – Narodowego Święta Niepodległości Gminne obchody 105 rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę NIEPODLEGŁOŚĆ ZNACZY WOLNOŚĆ, A TO NAJPIĘKNIEJSZY DAR Komunikat dla ósmoklasistów Ważny komunikat ! 104 rocznica Odzyskania Niepodległości przez Polskę Komunikat dotyczący rekrutacji do oddziału przedszkolnego i klasy I szkoły podstawowej SZKOLNE OBCHODY DNIA NIEPODLEGŁOŚCI 2021 Komunikat dotyczący odwozu uczniów