Projekty i programy 1098 4-06-2012 Sprawozdanie z projektu edukacyjnego Temat projektu: Najbardziej znani mieszkańcy wsi Leszczyna. Cele projektu / oczekiwane efekty: Cele ogólne: - przyswojenie wiedzy na temat historii wsi Leszczyna, - poznanie najbardziej znanych (zasłużonych) mieszkańców, - poznanie dorobku zawodowego, kulturowego wybranych mieszkańców. Cele szczegółowe: znajomość historii wsi Leszczyna, uzyskanie wiedzy na temat działalności poszczególnych osób, zapoznanie ze sposobami przeprowadzania wywiadów, rozwijanie umiejętności odszukiwania informacji, ich analizy i selekcji oraz prezentowania innym, uświadomienie możliwości wpływania na życie społeczno – kulturalne i rozwój wsi, kształtowanie umiejętności pracy w zespole, budowanie zdolności samooceny. Czas realizacji: Rozpoczęcie projektu 2.X.2011 r. Skład zespołu zadaniowego: KLASA II gimnazjum. Klasę podzielono na zespoły: Zespół 1 Justyna Serafin, Konrad Krzysiek Zespół 2 Angelika Chojecka, Mariusz Chojecki Zespół 3 Marcelina Pietras, Filip Karteczka Zespół 4 Agnieszka Bębenek, Hubert Sroka Zespół 5 Michał Dudziak, Piotr Trzeciak Zespół 6 Agnieszka Bębenek, Justyna Serafin Opiekun: mgr Agata Krawczyk – wychowawca klasy II gimnazjum. Wykaz źródeł wykorzystanych podczas realizacji zadania: Wywiady z wybranymi przedstawicielami wsi Leszczyna, Internet, zasoby prywatne (zdjęcia), strona internetowa gminy Trzciana. Opis przebiegu realizacji projektu edukacyjnego: Realizację projektu rozpoczęto od sporządzenia listy osób aktywnie działających na rzecz wsi Leszczyna . Lista wytypowanych osób (mieszkańców wsi Leszczyna): Kłósek Bronisław (zespół 4) Wołowiec Antoni (zespół 2) Leszczyński Marek (zespół 1) Pietras Włodzimierz (zespół 3) Stochel Krzysztof (zespół 5) Kłósek Maria (zespół 6) Następnie opiekun projektu przydzielił poszczególnym zespołom skontaktowanie się z poszczególnymi osobami aby wyraziły zgodę na udział w projekcie. Uczniowie gromadzili materiały o dokonaniach poszczególnych osób (biografie, materiały dotyczące działalności zawodowej na terenie wsi oraz poza nią) oraz opracowywali listę pytań do wywiadu i przekazywali zainteresowanym do autoryzacji. W ten sposób uczniowie nabywali umiejętności z warsztatu dziennikarskiego aby wywiad, który mieli przeprowadzić był rzetelny oraz osiągnął zamierzony cel w projekcie. Kolejnym krokiem było ustalenie terminów spotkań i przeprowadzenie wywiadów w porozumieniu z wyznaczonymi osobami oraz udokumentowanie tych rozmów (zdjęcia, nagrania filmowe). Ostatecznym efektem pracy uczniów będzie prezentacja multimedialna przedstawiona na forum szkolnym podczas święta szkoły. Refleksje po zrealizowaniu projektu (co było kłopotem, co sprawiło satysfakcję, jakie są konkretne efekty, czego się nauczyliśmy, jakich nabyliśmy umiejętności): Niektóre z wytypowanych przez uczniów osoby nie wyraziły zgody na udział w tym projekcie motywując to najczęściej brakiem czasu lub ze względu na stan zdrowia. Innym czynnikiem ograniczającym nasz projekt jest mała liczba uczniów w klasie(10 osób). 0.0 Ostatnia modyfikacja: -/- Powiązane artykuły: Prelekcja na temat segregacji śmieci Warsztaty tematyczne dla nauczycieli Wyniki konkursu "Kangur Matematyczny" 2024 „MYŚLĘ I LICZĘ" – GMINNY KONKURS MATEMATYCZNY KLAS TRZECICH Wyniki konkursu Alfik Matematyczny 2023 Wyniki konkursu "Kangur Matematyczny" 2023 III miejsce w Powiatowym Konkursie Matematycznym 2023 I i II Miejsce w XIII Gminnym Konkursie Matematycznym Myślę i liczę Wyniki konkursu Alfik Matematyczny 2022 I i II miejsce w XII Gminnym Konkursie „Mistrz Matematyk" 0