Aktualności 1834 14-12-2020 W bieżącym roku szkolnym nasza szkoła uczestniczy w projekcie: Proces wspomagania kompetencji kluczowych - szkolenia i doradztwo, którego celem jest stworzenie uczniom szansy wszechstronnego rozwoju oraz nabycia umiejętności kluczowych dla człowieka XXI wieku które są niezbędne do świadomego odpowiedzialnego funkcjonowania we współczesnym świecie oraz odnalezienia się na ustawicznie zmieniającym się rynku pracy. Wcześniej tempo zmian nie było tak ogromne, a system szkolnictwa mógł się jakoś do nich dopasować. Jednak w XXI w. przestaje to być możliwe. Szkoła nie jest w stanie wyposażyć uczniów w wiedzę i umiejętności, które wystarczą im na kilkadziesiąt lat dorosłego życia. Nie wiemy bowiem, jakie nowe zawody przyjdzie im kiedyś wykonywać, w jakim kierunku zmieniał się będzie rynek pracy, jakich umiejętności będą wymagać od nich przyszli pracodawcy, jakimi narzędziami będą się posługiwać w swojej pracy itp. Dzisiejsi uczniowie kilka razy w swoim życiu zmienią zawód, dlatego będą potrzebowali różnorodnych umiejętności. aby byli przygotowani do radzenia sobie w stale zmieniającym się świecie. Wiąże się to przede wszystkim z koniecznością wyposażenia uczniów w odpowiednie kompetencje. Rada Unii Europejskiej ustanowiła dnia 19 grudnia 2006r. osiem kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie które zmodyfikowano 22 maja 2018r. Istotą kompetencji kluczowych jest: • ponadprzedmiotowość • wzajemne przenikanie • współzależność Podstawa Programowa kształcenia ogólnego wyróżnia UMIEJĘTNOŚCI uznane za konieczne do kształcenia kompetencji kluczowych. Należy je rozumieć jako zadania szkoły. Rozwijanie tych umiejętności jest ZOBOWIĄZANIEM szkoły i nauczyciela wobec dziecka/ucznia. Na podstawie diagnozy, oceny pracy szkoły w różnych obszarach wybrana została umiejętność uczenia się jako jedna z kompetencji kluczowych. Dążymy do tego, aby uczniowie odnosili lepsze wyniki w nauce ale też byli w stanie efektywnie uczyć się, odnosić edukacyjne i zawodowe sukcesy, a także podnosić poziom swoich kompetencji przez całe życie. W ramach programu nauczyciele będą poszerzać swój warsztat pracy w zakresie technik nauczania oraz metod motywujących do nauki. W ten sposób zwiększą swoje kompetencje i kompetencje uczniów w zakresie technik uczenia się i zapamiętywania. Nauczyciele będą sukcesywnie wdrażać do praktyki szkolnej nowe metody motywowania uczniów do pracy oraz techniki uczenia się. Uczniowie poznają różne strategie uczenia się, a przede wszystkim poznają swój styl uczenia się i możliwości wykorzystania swoich mocnych stron w uczeniu się. Źródło obrazów: https://pl.freepik.com/premium-wektory/szczesliwe-dziecko-rysunek-malarstwo_5494678.htm https://docplayer.pl/107275681-Teorie-i-badania-nauczanie-i-uczenie-sie-dobra-praktyka-samoksztalcenie-od-redakcji.html 0.0 Ostatnia modyfikacja: -/- Powiązane artykuły: OGÓLNOPOLSKI SPRAWDZIAN KOMPETENCJI TRZECIOKLASISTY JUŻ ZA NAMI!! Konsultacje w ramach projektu UNICEF (ASA) - Szkoła Dostępna dla Wszystkich Projekt Akademia Młodego Chemika Zakończenie projektu "Już pływam" BohaterON w Twojej Szkole – VII edycja projektu w nowej cyfrowej odsłonie już za nami!!! Zapisy na warsztaty z użyciem modeli edukacyjnych bazujących na projektach Leonardo da Vinci Uroczyste zakończenie projektu „Our natural heritage, food and folklore Wycieczka uczestników projektu ERASMUS+ do Zakopanego Uczniowie klasy 7 uczestnikami projektu Młodzieżowego Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie Udział uczniów klasy 8 w Gali podsumowującej projekt "Inżynier 4.0" na Politechnice Krakow 0