Projekty i programy 1116 16-09-2013 Podczas dwuletniej pracy nad projektem nasza szkoła będzie współpracować z innymi placówkami zagranicznymi tj.ÖzelEzgililerOrtaokulu (Turcja), IstitutoCesare Baronio (Włochy), MolnárMátyásÁltalánosIskola (Węgry), Agrupamento de Escolas da Bobadela (Portugalia), ScoalaGimnaziala “Anastasie Panu” (Rumunia). Ideą projektu jest stworzenie czasopisma internetowego, w którym uczniowie wszystkich krajów partycypujących będą współautorami pisząc artykuły, przeprowadzając wywiady, tworząc prezentacje multimedialne oraz nagrywając filmy. Zgodnie z założeniami programu nauczyciele wraz z uczniami biorą udział w wyjazdach studyjnych do każdego z krajów partnerskich w celu omówienia planu działań oraz stopnia realizacji projektu. Pierwsze spotkanie odbędzie się już w listopadzie w Turcji. Celem akcji Comenius Partnerskie Projekty Szkół jest wzmacnianie europejskiego wymiaru edukacji poprzez promowanie współpracy międzynarodowej, a także poprawa pod względem jakościowym i ilościowym partnerstw między szkołami oraz mobilności, w której uczestniczą uczniowie i kadra nauczycielska z różnych państw członkowskich. Partnerstwa w ramach akcji Partnerskie Projekty Szkół dają możliwość wzajemnego uczenia się, wymiany najlepszych praktyk oraz rozwijania struktur współpracy międzynarodowej. Formy aktywności podczas realizacji projektu • spotkania partnerów projektu w każdym kraju biorącym udział w projekcie (wyjazdy nauczycieli z uczniami), • opracowanie, publikacja i rozpowszechnianie materiałów i dokumentacji dotyczących działań prowadzonych w ramach projektu, • wymiana doświadczeń i praktyk, z wykorzystaniem odpowiednich środków, a szczególnie ICT (www, e-mail, wideokonferencje), • konferencje, seminaria, warsztaty, • prace w terenie, analizy i badania dot. tematyki projektu, etc., • organizowanie wystaw, przedstawień, festynów, • wykonywanie prac artystycznych i innych dotyczących tematyki projektu, • przygotowanie językowe osób zaangażowanych w realizację projektu, aby zapewnić dobrą komunikację z partnerami w języku roboczym projektu, • autoewaluacja, • rozpowszechnianie doświadczeń i efektów projektu (w tym publikacje, materiały, strony internetowe, wystawy), • wymiana doświadczeń z instytucjami w regionie, współpraca z innymi projektami dot. podobnych obszarów tematycznych (np. włącznie z wyjazdami). 0.0 Ostatnia modyfikacja: wtorek 23 padziernika 2018 00:03 Powiązane artykuły: Podsumowanie kadencji dyrektora szkoły Agnieszki Adamus Prace naprawcze na parkingu przed szkołą Konkurs Ortograficzny w Leszczynie 2024 Dofinansowanie w wysokości 31 250 zł w ramach programu "Posiłek w szkole i w domu" Koncert uczniów szkoły muzycznej w Trzcianie 2024 80 rocznica bitwy pod Monte Cassino - Święto Patrona Szkoły Rekrutacja do Szkoły Muzycznej 2024/25 Rekrutacja do szkoły muzycznej w Trzcianie 2024-2025 Udział przedstawicieli szkoły w "Publicznej niedokończonej debacie: Czy my Polacy chcemy obchod Konsultacje w ramach projektu UNICEF (ASA) - Szkoła Dostępna dla Wszystkich 0 comenius